Experimental Galeries...



Camera.... camera... camera.... Start beli camera ni tahun 1997. Camera jenama Olympus pakai filem lah.... Mmg puas ati camera tuu walaupun x leh zoom... macam2 jasa juga lah camera tu sepanjang berkhidmat.. Siap guna amik gambar site group aku masa study dulu... byk kenangan gak ngan camera turr... Last2 bila tangkap digital, camera nih bagi kat adik aku kat kg...

Pastu aku masuk plak dunia digital camera... kenal camera nih bila kena g site masa keja kat Kumpulan Akitek dulu... Jenis Kodak, tp dah guna tu terasa lah best nyer guna digital... x payah nak bli2 filem lg... Aku pun bli lah digital camera cap CANON 3.2 megapiksel... Bleh lah manual mode.. belasah lah juga manual turr... tp x gak pandai2... hasilnya ada lah makro ngan api pelita raya... mengancam lah juga gambarnyerr... heheheh...

Lama gak guna camera ni... sampai skrg pun ada lg... still gak berkhidmat... Kadang2 lah tp dah jarang guna sbb dah ada DSLR... Cherita pasal camno aku terjebak ngan DSLR... Cengini, Start pegang DSLR SONY @200... aku ngan wife pinjam ngan adik ipar.... Alahh, pinjam pun sebab nak p bercuti kat langkawi awal tahun ari2... Time guna tu x der ape2 lah... cam guna camera biasalah, x de lah rasa apa2 yg beza cuma berat jer lah kan...

Jeng2 jeng.... Tp bila balik sini & upload gambar tu dalam laptop baru lah nampak perbezaan antara DGcam ngan DSLR... Mmg menepati citarasa fotografi quality yang di cari selama nih... Barulah survey2...intai2... jenama yang nak di beli... CANON, OLYMPUS, SONY, NIKON... 4 brands nih lah yg di survey... At last, keputusanyer amik NIKON...

Bila dah dapat DSLR ni, apa lagi tgk org yg guna DSLR gamba best2 jer... So, try lah juga nak amek shoot cam dorg tu... Antara yg aku rajin dok tgk & suka tgk gambar depa amik... antaranya Saiful Nang, Udey Ismail, Fly... & adalah 2... 3... org lagi... Aku pun cuba lah buat experiment & explore sendiri ngan DSLR nih... di samping tanya kengkawan... Nak pandai kena lah belajarkan...

Hmmm, kat sini aku upload 2... 3... keping gambar yang kire jadikan experiment sambil explore dunia DSLR ni. Banyak lagi nak kena belajaq nih... Buat masa nih tahap aku masih takat nih jerr lah... Tgk lah dimasa depan akan ada improvement lagi ker x!!!! "Nnt Wa Pikir Sendri".... Assalamualaikummmm....

"Bagaikan cincin di atas epal"...hehehe...

Cincin di sarung ikatan janji...

Pesta flora 2009 - Putrajaya...


1 Malaysia = Kedah + Klate..... hehehehe....

Masjid Putrajaya...

Night Scene di Putrajaya....

Model : Adik bongsu kat Kpg - xperiment iso + shutter speed

Percubaan buat HDR... Location kat kg. aku...

Pesta flora Putrajaya... Test shoot in RAW... 1 time try convert to HDR...