Pertunangan Adik : Da & Man


October 2009, sekali lagi terciptanya 1 sejarah... di mana adik perempuan aku telah bertunang.. Majlis pertunangannya dilangsungkan pada 17 october 2009 di kediaman ayahda & ibundaku di Kg. Kubang Siam, Alor Setar, Kedah D.A... Memandangkan majlis petunangan ini di adakan ketika cuti hari Deepavali gak... Apa lagi, aku tidak melepaskan peluang untuk balik ke kampung meraikan majlis ini... Lagipun, pertunangan adik2 yg sebelum ni pun aku x pernah join... So, kali ni.. alang2 tu nak gak tgk adik sendirinyer majlis pertunangan..

Dah balik tu apa lagi, bawalah balik sekali senjata utk menembak majlis ni.. Ni first time lah buat cover utk majlis sepenuhnya dan sampai ke album... Sebelum ni pun pernahlah gak amik gambar kawan2 kawin.. tapi cuci utk simpanan sendiri lah.. Sambil2 practice guna DSLR... Kalo nak ikut amik gambar majlis kawin kawan2 nih mmg dah banyak.. Tapi guna digital camera biasa jer lah... Dari situlah timbul minat lam bidang camni... hehehehehee..

Berbalik pada majlis ni, bakal adik ipar aku nih asal oghe klate kije di Kedah... Hmmm, mmglah ari tu ada kecoh2 sikit... sebab rombongan lambat sikit sampai... biasalah byk halangan kot.. Tapi, alhamdulillah... segala2 nya berjalan dengan lancar walaupun terlambat sikit.. Akupun sempat gak cover amik gambar seluruh majlis walaupun terpaksa lari2 kejap2 pegi beli beras lah, ais batu lah, Buah lah... n macam2 lagi... Al-maklum lah, abg sulung lah katakan... kenalah setelkan keje yang sebelum ni ayah aku yg biasa setelkan... Walaupun penat terkejar2 kesana kemari... Bila dah pegang camera dah hilang lah penat tuu... Layanzz jer menembak nih...

Hmm, dari sini lah aku dapat belajar camna kalo nak jadi oficial photographer untuk satu2 majlis... Mmg x pass lg lah, harap akan datang bertambah ok lah... Tp, hasil yang dapat kire memuaskan lah... Dengan equipment yang limited tuu... Berjaya juga utk memenuhkan satu album dengan sebuah cerita bagi di buat kenangan di masa hadapan... Nak dapat hasil yang best... mmg la aku kena tambah dan melabur sedikit ribuan ringgit lagi utk equipment camera nih.. Tp bak kata senior photog. " Jgn menyesal ngan apa yg kita ada & gunakan dengan sepenuhnya "... Yang penting skill tu dapatkan dulu...

Jom citer pasal menu pada ari2 lah sikit... Hmm, bestzzz... Makan nasik ngan gulai ikan kering, ada ayam masak merah, ulam2 pun ada, sayur keladi, buah tembikai & macam2 lagi... Pergghh!!! Mmg layan wa cakap lu... Tgk oghe mari make pun bole tahe lah juga... hheheh... betoi ka ayat klate aku nih... layankan jerr lah.. Rasa cam dah panjang lebaq dah bercerita nih... Jadi aku sambungkan dengan sedikit hidangan gambar yg aku tembak pada ari tu jer lah... Semoga di hari yg mendatang... Hasilnya akan menjadi lebih baik dari hari ini...

Assalamualaikum.... Kita enjoy!!!

"Sedang menunggu rombongan pihak lelaki"...

"Ketika majlis"...

"Adat dan budaya jangan di lupa"...

"Bersama sanak saudara dan keluarga tercinta"...